WIADOMOŚCI

A A A

Spacer do Książa

Aby wykorzystać pierwsze wiosenne promienie słoneczne, wybraliśmy się na dłuższy spacer do Książa. Naszą wyprawę rozpoczeliśmy od prześcia pod Lwią Bramą ( pochodzącą z 1792r). Dalej asfaltową drogą kierowaliśmy się w kierunku Zamku. Po drodze przeszliśmy przez kamienny mostek i dotarliśmy do krzyżówki naszego szlaku z Doliną Różaneczników.

Następnie skręciliśmy w lewo, wciąż lekko pod góre i wyszliśmy z laso-parku na granicy stadniny koni. Idąc dalej przekroczyliśmy bramę gównego wejścia, następnie deptakiem udalismy sie na punkt widokowy,który znajduje się na skalistym występie wąwozu Pełcznicy. Roztacza się stąd najładniejszy widok na zamek Książ, oddalony zaledwie o kilkaset metrów- położony na kolejnym skalistym cyplu doliny. Tu mieliśmy kilka minut na zrobienie zdjęc i krótki odpoczynek Emotikon smile Wracając doszliśmy do głównej drogi od stadniny do Świebodzic, którą szliśmy na początku spaceru i którą prowadzi szlak czerwony. Była to nasza pierwsza wyprawa do Książa w tym roku, ale napewno nie ostatnia. Tereny Książa skrywają wiele tajemnic, które stopniowo zamierzamy odkrywać.